day 21 - a song that you listen to when you’re happy

Evryone – Millions denna för tillfället, men det varierar ganksa jätte mycket.
nu öser regnet ner, och åskan mullrar för fullt. så jävla mysigt!!!!

FY FAN VAD VI ÄR BRAAAAAA!!!!!!!!!!!!


Gårdagens outfit.. hehehe, kaxig man e alltso!!!
Nej men.. vi hejjade på våra kära estet treor under sjöslaget, dom vann ju, såklart! Sen fick dom även poäng för bästa hejjarklack(japp, vad gör man inte?), och idag vann dom danstävlingen också. Så dom har 29poäng nu tillsammans med alla utklädnads priser. Det är lite svårslaget!

day 20 - a song that you listen to when you’re angry

Florence + The Machine – Heavy In Your Arms
Jag vet inte varför, för det är inte en arg låt, men det brukar bli denna ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=QEllLECo4OM

TJÄNARE BLOGGEN!!!!!!!!!! Idag har jag haft ett sketa stort kulturhistoria prov, BLÄ. As svårt, men det gick bra. Sen jobbade jag, efter det drog jag och Isak och handlade lite föda, efter det bar han mina påsar heeela vägen till min port (my bitch.), och när jag kom in så hade Mammas gubbe köpt en kebabpizza och burkcola till mig. KUNGLIGT säger jag bara.
Så, varför lägger jag upp ett sjukt konstigt inlägg med värsta klippet som rubrik? JO, för jag, och alla andra estetare ska till Ragunda imorgon och spela upp delar ur Cramina Burana, fast bara med kör och slagverk, personligen så är jag första sopran, = jag och mina groupies sjunger högst av alla jävla stämmor, brutalt jobbigt. Det kommer att bli döhäftigt! Bussen går kl åtta imorgonbitti, så jag borde egentligen sova nu, men det gör jag inte:S:S heheheh
godnatt!

Vi borde ha förstått att ingenting är logiskt när det gäller oss två.



Så sjukt snygga, men helt jävla omöjliga att gå i. Så, jag övar nu, för jag ska fylla arton år i dom hade jag tänkt.

day 19 - a song from your favorite album

Lite svår. jag har inte direkt något favorit album. jag lyssnar bara på vissa låtar ifrån vissa band.
Three Days Grace – Life Starts Now & Three Days Grace – Without You kommer ifrån ett hyffsat bra album, fast jag vet inte, det kanske bara beror på att jag var liten och kär i livet när skivan kom ut?


Allting var enklare då - men ingenting kan bli vad det var.

Ligger i sängen och väntar på att john blund ska komma förbi, men det verkar ganska hopplöst eftersom att jag har väntat i tre timmar redan.
Så vad har jag gjort i tre timmar? Jag har kollat på Prison Break och pratat med en gammal vän. Och tanken slog mig; Varför var jag så jälva orädd när jag var mindre? Eller är jag ovanligt rädd nu istället?
Det finns så mycket som rör sig inne i mitt huvud. Som vad jag skulle stått i livet om jag fortfarande hade gått kvar i Sundsvall, och hur skulle jag mått om jag hade sruntat totalt i Pontus så jag hade sluppit vara kär? Tänk om vi inte hade flyttat? Det finns så mycket som jag är nyfiken på, men det går inte att svara på mina frågor.
Och folk frågar mig varför jag inte kan sova om nätterna.

YOU BETTER MOVE FORWARD.



Vi verkar ha hittat ett kungligt jävla hotell i Kemer. (turkiet alltså.. ) 4stjärnor och ett plus, vad det pluset står för det vet inte jag. men det är iallafall all inclusive, byggt 08 så det är super flashigt och döläckert, och det är sketa billigt om man åker i slutet av augusti/ början av september, och det var exakt det som vi hade tänkt att göra?!?! FINA FISKEN!!!
Men, det är inte högsäsong då, så alla klubbar kommer inte att vara öppna, och alla snygga tattuerade män har åkt hem till sina fruar. Fast det gör ingenting, för vi kommer nog ha riktigt jävla kul ändå!!!
ja. jag är supermega taggad... hehehe

day 18 - a song that you wish you heard on the radio

ojj.. svårt. Jag lyssnar bara på radio när jag åker bil, eller när jag och Lizette lagar mat på fredagskvällar. Men jag gillar lite svängiga låtar, iallafall när man åker bil. så jag säger; Simon & Garfunkel – Cecilia & Big Brother & The Holding Company;Janis Joplin – Piece Of My Heart
Jag har fått nån dille på 70talet. På alla sätt och vis.

What to do, what to do..


Det är inte lätt att vara ida nu alltså. Allting känns så jääääkla svårt och långt borta.

day 17 - a song that you hear often on the radio

Lady Gaga – Born This Way
Varje dag. hela tiden. jämt. JAPP!

världens finaste.


Jag har fortfarande inte lärt mig hur man gör dessa i ps. så den här får duga!
nu; Historia!

Rhodos? Kreta? Ibiza?


Ida för ett år sedan.
Jag är faktiskt lite sugen på att bli blond igen, men jag orkar inte:D

Iallafall, så är det bestämt att jag, My och Lizette ska till något soligt och varmt land i september. Är ni avundsjuka? ja det är ni. Det enda dåliga är väl att alla pengar vi tjänar kommer att gå åt, men vad gör väl det? Vi får bara hoppas att pengarna räcker till en resa till stockholm och en festivalhelg i östersund. men men, det ordnar sig. fyra veckors jobb och en födelsedag lär ju dra in lagomt mycket pengar. hehhehhehe.
Hejdå..........................

Efva Attling 2011



Så hiiiimla fint. vill. ha. nu. Tack?

day 16 - a song that you used to love but now hate

HOFFMAESTRO – So You Do [Slimi Jimi Bubby Boy]
Att minnen kan förstöra så jävla mycket. känns som om jag behöver damma av hjärnan lite granna, och rensa bort all gammal skit... yep.

ON A MISSION

Idag har jag jobbat, Sprungit, ätit asgod mat, städat och kollat på prisonbreak. Livet är helt okej ibland.

och jag har brännt mig i ansiktet:D:D

day 15 - a song that describes you

Anton Kristiansson – Lilla London & Anton Kristiansson – Lilla London
Nej, dom beskriver inte mig. Men dom beskriver alla tankar som snurrar bakom skallbenet på mig.

Jag smälter.



Jag är emot bröllop, för jag tycker att det bara har blivit en grej som alla gör "för att" vilket ofta resulterar i skiljsmässa. Men, om någon skulle fria till mig på detta vis, så skulle jag vara ganska säker på att det är för att han vill vara med mig "föralltid". Så sjukt fint.

Livet.

Idag har jag gymmat, och cyklat fram och tillbaka till Älandsbro. Den turen tog typ 3 timmar med lite mysiga omvägar och en mjukglass, SKöNT!!!!!!1
Sen kom jag hem, grillade sparis och annat gott. Så nu ska jag åka och köpa B&J tror jag.
Livet, är jobbigt, men det går bra ändå?

day 14 - a song that no one would expect you to love

Wolfgang Amadeus Mozart – Queen Of The Night: Aria (Magic Flute)
Alltså, låten är inte så överdrivet bra, men om jag skulle kunna lära mig att ta de högsta tonerna, och sjunga låtjäveln inför folk, då skulle jag kunna dö lyckligt.
-
Och när vi väl är inne på det klassiska spåret, så kan ni lyssna på denna fantastiska.. låt?
Edvard Grieg – Peer Gynt - In The Hall Of The Mountain King


BLAME IT ON ME/BLAME IT ON YOUR FAMILY





SÅ JÄÄÄÄVLA snyggt. jag. dör.
jag vill också tatuera någonting riktigt elakt under stjärten sådär. jag menar - varför inte?

day 13 - a song that is a guilty pleasure

Three Days Grace – Without You
Egentligen en riktigt bra låt. Men, jag tänker bara på sommaren 09 när jag hör den.

2011-05-17 06:41

Jag önskar att jag hade någonting intressant att skriva, men det har jag inte. Skolan är intensiv nu under de sista veckorna, och ja, det tar på krafterna. träningen har kommit lite i skmymundan, men det går frammåt där med! jag ska mäta mig snart igen, så får vi se då.. MEN jag har en förkylning i kroppen som vägrar bryta ut, så konditionen är riktigt värdelös, och jag har konditionstest på fredag, blä.
Men, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och dra mig mot skolan för kursprov i matteB, ha det gött amigos, så kanske vi ses i Birsta i eftermiddag?

day 12 - a song from a band you hate

The Lonely Island – I'm On A Boat

så jävla jobbigt band, men satan vad låtarna fastnar på hjärnhinnan. ( helst deras nyaste tillskott, en låt om karaktären Jack Sparrow.. )

I remember when everything you said was true.


I'M NOT PREPARED



Hur vet man vad man egentligen vill? Och hur vet man vad som blir bäst?
Ska jag ångra att jag gjorde det, eller ska jag ångra att jag inte gjorde det?

Bara för att livet visar dig en väg så måste du inte följa den.

Oj, vad jag är förvirrad.

someone to care for.

JAG vill ha en egen lägenhet. ÅÅÅÅH, vad jag vill. jag vill jag vill jag viiiiill!!!





bilder från google. men ack så fint.

day 11 - a song from your favorite band

Isak Strand – Oh How I Hate This Town - Simon & Garfunkel – Cecilia - Janis Joplin – Little Girl Blue - Aretha Franklin – Baby, I Love You - The Beatles - Golden Slumbers - Korn – Word Up! - Melissa Horn – Jag vet vem jag är när jag är hos dig 
hahahaha, ja. Jag har inget favvo band, och jag har ingen musikstil heller. Men, detta är ett gäng goa låtar, det duger!

TEXT/Victoria Törnegren


day 10 - a song that makes you fall asleep

Various Artists – Truman Sleeps
Så himla fin låt. Blir varm i hjärtat.

Anna-Greta Lindén.



Jag har stora planer för detta porträtt. STORA.
Det är föresten min farmor, hennes studentkort, så om hon är 79år nu, så är det typ.. 60år sedan kortet togs? Men vad gör det, för hon var( läs är ) sjukt vacker.

day 09 - a song that you can dance to

Shakira – Waka Waka (This Time For Africa) (Featuring Freshlyground)
Sidney Samson – Riverside - Radio Edit
sjukt dåliga låtar egentligen, men fasiken vad kul jag har haft till dem.


Hjärtat vinner alltid.



Kanske världens finaste text. Han är en fin människa, den där Thomas.
Och på tal om Thomas, som min pappa heter, så fick jag en ny cykel av honom idag!!! den är fin:D ni kanske får en bild imorgon, och en bild på min katt, som har fått en makeover.

jag skrev säkert tre inlägg igår, men inte fan har dom kommit upp inte.. blogg.se äger..? nej. men jag kanske skriver nya, nån gång.

ÅH, fina fina låt.


detta skulle komma upp i söndags. men det gjorde det inte.
Ja, det har varit en sjukt tråkig helg för min del. Jag jobbade fredagkväll och lördagdag, sen gick vi "ut" på kvällen, drack tre glas vin, gick ner på stan, pratade med folk som hade haft as kul på krogen(sjutton suger), gick hem, och kom hem vid tre och såg riktigt jävla sliten ut. NICE!!!
Så idag har jag varit med pappa, och pratat om livet. sjukt skönt.
Imorgon är det måndag, jag ska få en ny cykel och sen ska jag jobba. kul liv!

day 08 - a song that you know all the words to

Jag har fått något fel i hjärnan. för jag har börjat lyssna på Thomas Di Leva. Jag vet inte varför, för musiken är inte alls bra.... sjukt jobbig att jag kommer på mig själv med att sitta och sjunga på hjärtat vinner alltid lite stup i kvarten.

men tillbaks till rubriken.
Markoolio – Rocka På! Markoolio och Di Leva, det är grejjer det!!!


day 07 - a song that reminds you of a certain event

The Ark – One Of Us Is Gonna Die Young
Sundsvalls gatufest 2010. Jag har aldrig någonsin litat på någon så mycket som jag gjorde när jag och Pontus stod långt bak i publiken och lyssnade på den här låten. Jag grät, pga en personlig anledning, och pontus bara stod där bakom mig, med händerna runt min midja. Jag lutade mitt huvud mot hans bröst, och var trygg. Det var en konstig känsla, men trots alla tårar så kände jag mig som den lyckligaste människan på jorden, där i hans famn.


FASHION AGAINST AIDS 2011


Japp. Jag köpte världens häftigaste väska på HM. för 99kr, varav25% går till forskningen mot aids. hur bra?!?
den är föresten i silver, och har en gul dragkjedja!!! döläcker!!!!
men, nu ska jag och mamma se på BB. ha det gött!

day 06 - a song that reminds you of somewhere

3OH!3 – STARSTRUKK
Min gamla skola i sundsvall.
Jag hade en fin tid med pyret, men linjen var helt enkelt inte min grej.

AFRO BLUE

Jag har tänkt en del idag. För jag har sagt så många gånger att jag måste bestämma mig för vad jag vill göra med mitt liv, för jag är snart vuxen, och jag tar snart studenten. Men vet ni vad? Det är fan långt kvar tills att jag blir vuxen, och jag har garanterat ett jobb hos mamma, så det ordnar sig. Men trots detta så sitter jag med paniken i halsen, hur ska jag klara mig själv som? Jag klarar inte av att vara själv i mitt nuvarande hem, så hur fan ska jag klara mig i en egen lägenhet som? ååååh, jag vill ta tag i saker nu, men det går inte.


day 05 - a song that reminds you of someone

Daniel Adams-Ray – Förlåt att jag aldrig sagt förlåt

I Stockholm var det 20+ och gröna gräsmattor. I Härnösand snöar det.

1Japp, det snöar här. Det snöar, jag måste skaffa spotify premium, jag har läxor (VAFAN? JAG GÅR ESTET......)
Menmen, jag hade det bra i stockholmo, fick med mig ett par jeans, tre tjocktröjjz, två tshirtz, massa underkläder eftersom att alla mina gamla bhar är förstora:D:D Sen fick jag med mig lite smink, ett badass halsband, och en galen väskjävel. BRA HELG!! jag älskar dig mamma.

RSS 2.0