and you asked me, why?

nu är jag med pontan, vi har precis tryckt i oss varsinn pizza, plus lite godis och chips. och nu ser vi på en annan del av köping.  det e najs

jag tänker inte blogga imorgon eftersom att jag ligger på sjukhuset över natten, och den senaste tiden har jag jobbat, och oroat mig, så jag har inte haft ngonting att skriva om.
ni lider nog inte så mycket.

iallfall, imorgon försvinner halsmandlarna, åker iväg tills sjukhuset vid 06.00. ''kul''
WISH ME GOOD LUCK

Nights, cold nights wrapped in extacy.

Sitter på jobbet, dricker en loka, läser aftonbladet, längtar tills ikväll, och oroar mig inför måndag morgon. Det börjar närma sig nu, två dagar kvar..

annoying orange



SÅ JÄÄÄÄVLA SÖT!
jag älskar min humor. finns fler klipp också, check it out!






kim, det är dags att spara lite pengar nu












Turkiet, Alanya -09

Friday, i feel you.

sitter på skolan just nu, jag är otroligt glad idag, vet inte varför.
Kan nog säga att jag vaknade på rätt sida.
sitter och lyssnar på Andreas Grega's otroliga texter. de fyller mig med längtan.
Jag vill kunna ha på mig shorts och ett stort linne, ochjag vill kunna gå längst en standkant med mina skor i ena handen.

men en sak i taget, nu - tillbaka till företags ekonomin.

my day - so far

klev upp sex, precis på minuten om jag ska vara helt ärlig. sedan gick jag ned till busstationen för att åka till sundsvall. bussen skulle gå 07.25, men jag tror att den kom 07.35. och den var framme i sundsvall 08.50. det var inte så kul, jag som tycker att det tar lång tid att åka när det är bra väder, dvs när det inte snöar lika mycket som det gör idag, och då tar det 40 minuter. hmm..
sen har jag haft engelska sedan halv ett, nu ska jag på banken och fixa min lön, sen åka hem.

och ikväll kommer pontus. Min Pontus!:*

light smoke - floating over flames


necklace



det där halsbandet skulle jag kunna hänga upp på väggen. så otroligt fint.
vet dock inte om det ska stå syster, men det kändes inte fel. inte alls.

klicka på bilden för att komma till återförsäljare.


jag lagar din mat

idag har jag varit duktig, jätte duktig!
jag jobbade flitigt på matten, eftersom att jag kanske är borta nästa vecka när provet inträffar.
jag har gjort läxor, behövdes verkligen. men det är lite kvar som jag ska ta itu med ikväll.
sedan lagade jag mat, fiskgratäng, den står i ugnen nu och jag håller tummarna på att den blir lika god som förra gången!
sedan diskade jag, och nu sitter jag här och håller  på att dö av hunger & mensverk.
bara så att ni vet!


ISTILLFEELHER PART III



This is playing on repeat.

kom, värm min hand.


6 days left.

längtar inte.

Idrott på jb äger


i tripped, slipped, busted my lip, and fell in love.

sitter i soffan just nu, har precis ätit frukost.
min dag kommer att bestå av en lektion, från kl 13.40 till 15.30.
jag kan inte vara den enda som tycker att det är sjukt jävla onödigt.
det är även en schema lagd lektion, så mina måndagar kommer att se ut så här ett tag nu.
surt, så in i helvete.

men men, nu ska jag göra någon nytta, bussen går 12.25.
jag går och diskar.


laater!

Family girl

 

Sitter i bilen på väg till Nordingrå, ska till min storebror Mattias och hans son Ville. Sedan blir det troligtvis Catherine, Per, Alice och Ludvig. Det ska bli riktigt mysit!
Peace

8 days to go.

Nervös as hell.. Men jag kommer troligtvis inte ångra mig.. Fucking shit crap asshole, ungefär!?

Lördag kväll

Sabba cash var ingenting för mig, eftersom att jag inte har läst boken,jag fattade ingenting..

nu ska iallafall jag, Kontus och Dennis se på en massa bebis filmer sen de var små, ska bli ganska kul.
sen efter det blir det chips och nintendo, love it!



måste även betätta om att jag fick en operations tid hemskickad till mig igår, jag ska nämligen ta bort mina halsmandlar.
Så den första februari smäller det, 9 dagar.. jag är  n e r v ö s!!



UPDATE. Dennis sprang precis in till mig, gav mig en godis påse, konversationen efter det löd såhär -
Jag:
har du gjort någonting med dom?
Dennis:
nej, jag har bara ollat alla föutom dom sura för dom smakar redan äckligt..


Snabba cash

Nu ska jag och Kontus gå på bio hade vi tänkt, Snabba cash. någon som sett den än? jag har nämligen hört lite blandade åsikter om den. men men, vi får väl se. 
Laaaater!


11.30

ja, det är ju tur att alla har olika sätt att roa sig på, dvs att treorna ställer för julgranar, stolar, bord, och allt annat stort dom kan hitta för våran dör, och nu för tillfället håller de på med tvåorna. jag har sovit alldeles för lite ikväll, annars skulle jag nog suttit och skrattat.
menmen, nu slutar vi, jag ska dock sitta kvar på skolan och plugga, pontus kommer hit vid halv fyra.

laater


i won't be lonely

helvete vad jag trivs i rött hår, är riktigt nöjd för en gångs skull. l o v e l y

just nu sitter jag och lyssnar på Three days grace och är ovanligt glad, vet inte varför, men det är schööönt.
sitter även och försöker fixa det sista med försäljning och servicen, men det går inte. det tar verkligen stopp överallt, jag fattar ingenting, bajs.
funderar på att duscha, men om jag gör det så åker typ hälften av all hårfärg ur, inte kul. inte alls kul, men jag kommer färga håret rött varannan vecka om det krävs, för jag gillare!


i want it, bad


Slarvig, men charmig



TOE-MAY-TOE

Note to myself - klipp dig

REDHEAD


och där stod du, du som alltid skulle vara min

jag är korkad, dum och glad.

Ikväll smäller det, fan ta mig och min snålhet (hahahaha) om det inte blir bra.....
Jag ska iallfall färga håret, två gånger, en gång mellanbrunt, och sedan rött. bara för att jag ska få en med mörkröd färg.
men jag är rädd att jag har köpt för lite färg, för jag har mycket hår.
uscha, fläckigt hår till skolan imorgon kanske?!

THERESE SJÖDIN FORSMAAAN!!!!!



jag tänkte skriva grattis till min kära vän Therese som fyller 17år idag!
och angående bilden, så skulle jag lätt gjort en sån till henne, om jag kunde.
med tanke på att hon alltid äter munkar och wienerbröd eller hur det nu stavas.  :)
puss i luvan!


om jag trodde på ordet föralltid, så skulle jag sagt det till dig för länge sedan - Jag älskar dig


they are screaming louder, and you are getting prouder

jag vet inte vad det är som har hänt, jag är varken glad eller ledsen, jag är inte arg, inte besviken.
jag är bara allmänt nerstämd. det är väl alla någongång? samma nätter väntar alla..
usch, hatar mig själv när jag är såhär, jag som brukar vara så positiv.
men iallfall. den här låten reflekterar mina känslor för tillfället.


hur tänkte dem nu?

skola idag igen, och vi har fått ett nytt schema, och det beskriver John Bauer riktigt bra. vi har sex lektioner på hela veckan. jävla pupp skola.


okej

dåligt humör
hej


Housewife?

jag måste berömma mig själv (liiite) nu faktiskt.
igår bytte jag gardiner i klassrummet, eller jag vet inte vad man ska kalla det, för det gick INTE bra, men till slut var de nya gardinerna på plats! Idag har jag diskat, och jag ska till och med gå ner på mitt rum och städa, sedan duscha, använda hår och ansikts mask, och passa på att färga ögonbrynen.
Bra Ida, du förtjänar detta!

och jag är sjukt avundsjuk på härnösands alla nittioettor som idag har studentfest med temat ''kändisar''
min Pontus är utklädd till iprenmannen, jag har inte sett dräkten på honom, men den såg nog rolig ut på galgen. och imorgon får jag se honom in action! :D
men personligen tycker jag att iprenmannen ser ut som någon könssjukdom..


han, och alla andra lär ha sjukt kul ikväll. själv får man vänta i två år.
I can't wait..


take it, bring it, use it


Mina tjejer!!!
Therese Sjödin, Therese Nilsson, Evelina Andersson och Linnea Forsslund. dem, och deras humor förgyller min vardag, utan dem hade jag bytt till estet för lääänge sedan. i love you ♥

Nomy
haha, lite pinsamt. men jag har en crush i dem.

Markus Krunegård
Fuck Håkan Hellström och Lars Winnerbäck, this is it!

John Bauer
skolan, lärarna, lektionerna, ja allt är totalt värdelöst.

Det extremt kalla vädret
temperaturen får mig att inte gilla vintern, som egentligen är min favorit årstid, INTE okej.

true story



hahahaha, han tog orden ur munnen på mig.

They call him my boo

Ikväll var det hockey med Pontus, riktigt mysigt, trots att jag håller på Modo.. Men vad gör man inte för att glädja andra?
 Nu så ligger jag i sängen och är skit sur över att ett av mina axelsmycken, som jag skrev om i ett tidigare inlägg, är trasigt. Hur kul är det att köpa nya saker som är trasiga? Inte kul alls. Så imorgon ska jag in på Monki och klaga. :)

Menmen. Nu börjar ögonlocken bli alldeles för tunga för mig.
Puss och godnatt!

MONKEY BOY



sjuk låt, lär spelas mycket i framtiden

thursday

jag har tråkigt. ja.
sitter och kollar på family guy, haha. älskar peter. ska snart gå och äta, sen köpa fika, och följa med Therese när hon ska fixa ett id kort. lugn dag idag, jätte skönt. :)
ska lägga in lite bilder sen tror jag, men nu, FOOD


i dina ögon vill jag bo





så här såg min eftermiddag ut, sprang nästan på monki och köpte axel smyckena, jag har aldrig varit så desperat.. haha.
sen gick jag och köpte den nya smaken av Vitamin Well - reload.
och det var som fyrverkerier i min mun, klar favorit.

men nu ska jag skicka iväg några mail, sen ska jag sova.
laaater!

give me courage


du är inte bättre än vad du säger att jag är


Jag är kär i den jag är


bild - Emmelist

jag måste på Monki idag, jag är totaly  i n l o v e  i dessa axelsmycken

Jag kan inte se dig i ögonen och säga att jag inte saknar dig.

Ligger i sängen och kollar på tv, kan inte sova eftersom att jag har tagit det så pass lugnt i två dagar, jobbigt. Jag som ska upp klockan sex och åka till skolan..
 Var hos doktorn idag och kollade halsen, öronen, lungorna, blodprov osv. Men jag hade nått virus så jag skulle låta det gå över av sig själv. Sen tipsade han mig om alvedon, som om han inte trodde att jag hade provat det innan.. Haha, stör mig på sånt.
Menmen, God natt, sov gott, och allt annat man kan säga.

Jag älskar att älska dig

jag älskar att hata den här staden

jag satt och försökte lära mig photoshop idag, men jag gav upp. fick iallfall till en ny headder, bättre eller sämre än den förra?





Home sick

jag har ont överallt, halsen, öronen, näsan, huvudet, ryggen.
jag hatar att vara sjuk, men får ingenting gjort, och man tänker för mycket. eller ja, dat gör jag iallfall. men har ingen ork. fy.
just nu sitter jag och kollar på mtv, mamma kom precis hem på lunch och sa att hon fixat en tid hos farbror doktor klockan kvart i fyra. hoppas på mediciiin! men nu ska jag äta glass, det är nog det bästa med att vara sjuk




otroligt bra låt.
take care!

i love my friends


Animal



nej, fyfan

jag mår inte bra, inte bra alls. och nästa buss hem går 10.25
lyckat Ida!

just for a little while.

jag har precis kommit påa att jag tycker att händer är as viktigt, utseendemässigt, eller hur fan det stavas..
och när ni väl irriterar er på min stavning, så vet jag att jag stavat fel på sleeping på ett tidigare inlägg, jag ska nog ändra det, om jag orkar.

godnatt

hur jag mår? bra fråga

fyyy fan vad jag låter hemsk, jag låter som en riktig skurk, e perfekt röst till Cruella De Vil.. i love it
skämt å sido, jag är riktigt hes, känns som om jag har rökt hela livet.

nu sitter jag och väntar på Pontus, ska smitta honom, så behöver jag inte ligga hemma själv. HEHE
jag har jobbat i helgen, där av inget bloggande, och jag har försökt plugga, men projekt och företagande är inte riktigt min grej..

NU KOM PONTAN:D

and you're sleeping with the enemy

sitter på bussen hem nu, hade en riktigt kort dag på skolan, en lektion, i ett klassrum som det var 15 grader i. det är ingenting jag rekomenderar. Sen gick jag på stan och köpte lite smått och gott, blir lätt så när det är billigt.. haha.
ska iallfall vara med pontus ikväll, och jag ska tvinga honom att göra en kladdkaka, eller iallfall få honom att hjälpa till med ätandet.
och jag har Ett viktigt prov på tisdag, ska plugga in ca fyrtiotvå frågor tills dess, och jag jobbar i helgen, så vi får se hur det går.. aja, nu ska jag sova en stund.
laaaater

Damn


T-H-E reason to my 'blogg pause'


den aktuella temperaturen, fattar inte vad månen gör där

och det har varit -26 i härnösand
jag har legat nerbäddad.
jag fryser

say what



Pontus, jag saknar dig

jag behöver det här.

snälla snälla snälla låt temperaturen stiga några grader tills imorgon.
jag är sjukt sugen på att åka slalom, men eftersom att det är en kallfront här just nu, så ska det förmodligen bli ca -18, det är inte okej!!

nån gång i mitt liv ska jag lära mig att åka snowboard

har precis kommit in från en tur ute med mina små fyrmenningar, vi åkte madrass igen. och helt plötsligt kommer Alice fram till mig och har en tand i handen, jag fattqade ingenting, men hon hade tydligen slagit till sig själv, och tappat en tand. jag tyckte synd om mig själv för att jag hade blåmärken, men nej, hon var tvungen att slå ut en tand.. haha. men som tur var så var det en mjölktand.
så nu sitter jag i soffan iklädd ett underställ, det är myyycket bekvämt!

nu ska jag gå och göra mig en tekopp. och på tal om te, hur stavar ni te? jag har personligen ingen aning om hur jag ska skriva, ingenting ser ju vettigt ut. haha, skitsamma.

take care


jag var ju tvungen att prova...

sitter i Nordingrå just nu, Catherine har fått en ''bloggdator'' i julklapp, så jag var tvungen att prova..
men jag måste ju säga att skärmen är lite väl liten, eller så är det jag som ser dåligt.
förtids pensionär kanske?!?!

som jag skrev igår så gick bilen hit klockan tolv, så vi var framme vid tjugo i ett, och då var det bara att hoppa i täckbyxorna och ta på mig varma kläder, för då var det dags att åka  madrass. och det var inte lite jag flög heller, jag kommer nog ha en hel del blåmärken imorgon, men det är värt det!

menmen, nu ska jag spela lite spel med lill killen.

Peace

slalom baby



haha, ursäkta de över redigerade, oseriösa, förkylda och osminkade bilderna.
men imorgon klockan 12.00 går bilen mot nordingrå, och då kommer jag förmodligen inte blogga mer för än på onsdag/torsdag.
laaaater

PONTUS, jag vet att du är avis!!

I-AM-OBSESSED


Placering #116190

bloglovin' suger..

och jag nyser som bara den, livet är inte rättvist


näthandel bla bla bla

fan vad det känns surt att behöva plugga på lovet, men det är väl smällar man får ta..
imorgon bär det förmodligen av till nordingrå för min del, det ska bli riiiktigt kul. slalom, snöbollskrig, snögubbar, I love it!
nu ska jag fixa en kopp kaffe till mig själv.
för idag ska jag inte göra någonting.

Placering: #203611

helvete vad jag är poppis på bloglovin' !!!!!!

they call me love child


hey cheesecake n' coffee




onlinepizza.se

sitter hemma hos pontus nu, han är bakis, och jag mår skiiit bra. det är härligt, kul att retas osv.
vi sitter ocoh väntar på att våra pizzor ska komma, jag är otrooligt hungrig, så det komme rnog inte sitta så fel.

mitt nyår var helt okej, trevligt folk, härlig stämning. men efter tolv så åkte vi ändå hem, det började gå lite överstyr för vissa. tråkigt, men sant.
menmen, det dög. nu ska jag pussas!
laaater

RSS 2.0