lugnet före stormen

outfiten ordnade sig, och jag är nöjd

GO GO GO !!


panik

vad fan ska jag ha på mig ikväll?!?

maybe?

`

funderar på en ny visnignsbild till facebook, men denna kanske är lite vågad?

Avatar

för det första så var den liiite väl lång för min smak. vi snackar 2.4 timmar.)
för det andra hände det ingenting för än den sista timmen av filmen.
för det tredje så åt jag så mycket godis så jag knappt kunde sitta i två stolar.

men den var faktiskt bra, jag hade bara lite för höga förväntnigar.
MEN stort plus för bra sällskap.

Pontus, jag älskar dig.

fan vad kul man kan ha









det slår mig när orden kommer ur min mun - jag längtar hem.

just nu sitter jag hemma hos kim, väntar på att hon ska diska och laga mat till mig, haha, kände mig lite mäktig när jag skrev det där.
men men, idag har vi iallafall gått på stan, jag köpte lite smått och gott, blend annat jeans leggings, trosor, ögonbrynsfärg, rouge, och lite annat. mysit att spendera pengar på ingenting!!
senare sen så jag jag och Pontus gå på Avatar, har hört att den ska vara riktigt bra så jag har ganska höga förväntnigar. synd bara att den slutar så sent, men det är smällar man får ta.
och jag har varit ut och gått idag (fram och tillbaka till stan, haha, jag är ju för tragisk. ) och det var riktigt skönt, isade om kinderna, fick äntligen lite julkännsla, dock en vecka för sent..
men nu har Kim börjat diska, så snart får jag mat. KATSHING

goood life

ge mig nya skidor, pläxor och stavar, och varje plagg ur hennes & mau's vår kollektion.
+ en ny navelpiercing. Tack på förhand!

GODNATT

mjauuu



ja, nog är jag impulsiv alltid, men jag är inte riktigt så inpulsiv.
men jag vill, jag vill!
någon som kan låna ut lite mod till mig? för annars lär det inte bli av.

söndag



nu åker jag till Pontus, puss i luvan!


nöjd








kan ta och skriva vad allt är också, bara för att jag äntligen har tid över!

Lila slalomjacka
Linne
Cheap Monday kasse
2300kr
sminkväska
höööga stövlar
rosa klocka - tack älskling :*
djur mönstrade strumpbyxor
kameraväska
lysande dusch grej
underställ
receptbok
rosa morgonrock
skjorta
hood tröja.

+ en tisha med paljetter, sängkläder och en halsduk :D

goodbye-christmas

fyyy vad jag har haft mycket för mig sedan jag skrev sist, men det gillas, och ni lär ju ha överlevt.. ;)
just nu sitter jag hemma hos petra, har en jätte slapp dag idag, riktigt skönt,  gav även henne sin julklapp, var en tröja och en piercing. jag lägger nog ut like bilder på det jag fått sedan.
senare ikväll så är jag bjuden på middag hos min moster, det ska bli riktigt kul att träffa lite kusiner igen!!
men nu ska vi fortsätta se på simpsons, skriver lite senare.

HEJHEJHEJHEJHEJ

SÅÅÅÅ JÄVLA GLAAAD :D
Pontus, jag älskar dig!!!


ain't nothing i would change.

Vännen, klart att jag saknar dig när vi gjort så mycket tillsammans, men jag vet inte om jag borde.



just nu sitter jag hemma hos my, det har varit en lång dag idag.. så jag stannade en natt till, åker hem imorgonbitti med Kenneth, och då blir det till att klä julgranen med mamma och min Pontus. i like it.

dagen har gått till så att jag klev upp klockan halv sju, åkte med my till hennes skola, väntade i en timma, skulle gå på hennes sång lektion eftersom att hon inte hade några fler lektioner den dagen, men vad är det som händer då? jo hennes sångpedagog är sjuk, NAJS, klivit upp fyra timmar för tidigt heeelt i onödan, det gillas.
så då gick vi runt i några affärer, för kramfors kan man inte kalla för ''stan'', och väntade på att bussen skulle gå. sedan när vi väl kom hem var det till att gå ut och gå med hunden, gå på mobil jakt, och skotta. men det var sjukt fint ute, så jag fick till några bilder som jag ska försöka lagga upp imorgon eller fredag. man kan ju alltid hoppas..
menmen, nu ska jag sova, ända till halv sju!

håll mig hårt, jag känner mig så jävla ensam

dagen har tillbringats med storebror, farmor, farfar och pappa. gud vad jag saknat min bror, sinnessjukt. han och jag är så himla lika, trots de 19år som skiljer oss åt.
nu sitter jag iallafall hemma hos My och väntar på mat, my och jag har snart känt varandra i fyra år, men det känns som  en evighet. Hon har även lurat mig till att följa med henne till hennes skola imorgon, tur för mig att hon bara har en lektion.. OCH hon råkar gå ''stil, hälsa, design'' linjen, så jag vette fan vad jag ska ha på mig, för jag känner liiite press faktiskt.

Just nu sitter vi och lyssnar på massa olika jullåtar, och njuter av att h. la huset luktar julgodis och pepparkakor, det finns nog inget bättre?!


fuck every girl in the world, i would still take you back


































friiiday

har nyss klarat av ett småföretagande prov, känns bra, skit bra faktiskt, jag är nöjd. har oroat mig helt i onödan.
nu sitter jag iallfall på skolan, vi ska leka fram till halv fyra, det känns, onödigt. som fan.

på lunchen ska jag gå och äta med jenny, då ksa hon även få hennes julklapp, mys.
och efter skolan ska jag och pontus på på stan och köpa de sista julklapparna, känns också mycket skönt, sedan sover jag hos honom.
men nu ska jag få upp mitt humör, känner mig skit tråkig:S

ps bajs

varför ska det vara så svårt? jag fattar ingeting=(

dör lite varje gång.


bild lånad av Rebecca Simonsson.

jag är snuskigt taggad till att klippa sidecut, doch inte riktigt så där kort.
och sedan blondera håret en nyans eller två.
kära läsare,skulle jag passa i det? Hiss eller diss?  

vännen, prioritera.

jag förstår mig inte på folk, eller så är det jag som resonerar helt annorlunda.
blir besviken gång på gång, men jag försöker iallafall.

älskling, vet vi vad vi vill?

 

snow

jag är så sjuuukt kär i vädret, ber till gud att det inte blir plusgrader igen.

men iallfall. för någon vecka sedan skrev jag om en otroligt snygg jacka som jag skulle köpa. Men när jag väl fått pengar och skulle beställa den så var den slutsåld, så den kommer inte in i lagret mer, gissa om jag blev besviken?
men jag och pappa åkte till birsta och kollade runt på lita jackor i fredags, och då hittade jag en lila, stor, och mycket snygg jacka för 1500kr, så nu ligger den i min garderob hemma, inslagen till en julklapp, jag vet inte varför men pappa tyckte att jag skulle slå in den och öppna den med farmor osv.
jag är nöjd! nu åter till datakunskapen

SANTAA


1 asos, 2 topshop, 3 asos,

4 topshop, 5 gina tricot, 6 hennes & mau

7 gina tricot, 8 & 9 chicy



gud vad min blogg skulle varit tråkig om jag hade råd med allting jag ville ha..

photographs


speechless


i don't know where i've been

sitter på skolan och kollar längtande ut genom fönstret, jag vill ha vinter nu. 
jag vill åka slalom, fy vad jag vill åka slalom.
och jag har ingen aning om vad jag ska köpa till farmor i julklapp, och det brukar ju vara lättast.
och vi ska ha en julklappslek på skolan där vi ska köpe en julklapp för 20kr och som måste börja på bokstaven A. hur fan ska jag lyckas med det?

men men, nog med klagande. nu ska jag gå och stilla min hunger :D

monday - i'm in love

'' är huvet dumt får kroppen Ida ''
note to self - skaffa glasögon.



så otroligt skön dag idag, hade fotbolls turnering på skolan, jag spelade inte som tur var, för då skulle vi aldrig kommit så pass långt som vi gjorde.. men vi kom iallfall till kvarten. Go pyret?!?
så jag åkte hem vid halv tre, gick på stan en stund, solade, och åkte hem och pluggade. det är i stort sett min dag, mer behövs inte på en måndag.

snyggjävel

My, jag saknar dig.


super räkor

Tigerräkor
Jätteräkor är en efterfrågad delikatess i den rika världen, vilket har lett till att en stor industri med fiske eller odling av jätteräkor som växt fram i flera tropiska länder. Det är idag en av världens snabbast växande industrier. Jätteräkindustrin har blivit hårt kritiserad både för miljöförstöring och för sina sociala effekter.
BLABLABLABLABLA

jag älskar naturkunskap, så himla mysigt! förutom räkor så måste vi redovisa om bananodlingar, engångsgrillar, lampor och textiler med brandskydd. ha-ha?




jag vill hem till Pontus, min Pontus.


sannigens super sanning.

det var faktiskt simon som skrev föregående inlägg, men eftersom att jag är en god själ så låter jag inlägger vara kvar. VARSEGOD SIMON!!!
saftade på med en länk, can you find it??

SANNINGENS SANNING!

SIMON ÄR BÄST! :) <3

PowerPoint vs. Evelina Andersson


work it

Work It - Make It - Do It - Makes Us - Harder - Better - Faster - Stronger
så jäääävla skönt att lyssna på daft punk nu på morgonen, man blir taggad till tusen.



men iallfall, igår så kollade jag igenom bilderna på min gamla dator, och hittade lite roliga bilder.


smitingen i juni-08. ni är najs


nickebo, sommarjobb. juli 08


inte så gammal.. från balen i juni 09.
fyyy vad kul vi hade

EVELINA ANDERSSON, URSÄKTA?

Jag - kolla håret.. orange?
eea, - hhahahaha, en fet version av pippi

goding, du är K N Ä P P !


three days grace

all i want is a little of the good life

kärlek

Sittin’ here on this lonely dock
Watch the rain play on the ocean top
All the things I feel I need to say
I can’t explain in any other way

I need to be bold
Need to jump in the cold water
Need to grow older with a girl like you
Finally see you were naturally
The one to make it so easy when you showed me the truth
Yeah, yeah I’d rather be with you
Say you want the same thing too

Now here’s the sun come to dry the rain
Warm my shoulders and relieve my pain
You’re the one thing that I’m missing here
With you beside me I no longer fear

I need to be bold
Need to jump in the cold water
Need to grow older with a girl like you
Finally see you were naturally
The one to make it so easy when you showed me the truth
Yeah, yeah I’d rather be with you
Say you want the same thing too

I could have saved so much time for us
Had I seen the way to get to where I am today
You waited on me for so long
So now listen to me say

I need to be bold
Need to jump in the cold water
Need to grow older with a girl like you
Finally see you were naturally
The one to make it so easy when you showed me the truth
Yeah, yeah I’d rather be with you
Say you want the same thing too

Say you feel the way I do



lyssna på låten HÄR

monki



tomten, jag har höga förväntningar på dig.

mainstream, men jag är sjuuuukt sugen på dem.

   

klicka på bilderna för att komma till återförsäljare.

i miss your whole everything

Älskling, tillsammans är vi superhjältar.

sooooooft

jag vill hem, jag vill sova, jag är trött.
och jag förstår mig inte på mig själv. jag har inte fotat på snart två månader, bra? NEJ?!?!?!?!
börjar få abstinens, men jag finner ingen tid till att göra det, och sen är det knappast kul att gå ut, när det har regnat konstant i en månad. det är inte soft.
så ni får leva med att bloggen är tråkig ett tag.

igår åkte jag ut till birsta, själv, hahaha:D jag köpte lite julklappar, så nu har jag bara mammas kvar. Sköööönt!
iallafall så unnade jag mig själv två speglar, och lite smycken, myyysit!

ikväll är det plugg som gäller, plugg för hela slanten. wish me good luck

love?

Svartsjuka.

Jag personligen hatar svartsjuka, säger alltid åt folk att de ska skärpa sig när de sitter och oroar sig för absolut ingenting, de mår dåligt, och sedan får de enorma skuldkänslor eftersom att de skäms för att ens har tänkt tanken.

Men jag är ju exakt likadan?
Jag har väldigt svårt att lita på folk, och det beror på att jag har blivit sviken så pass många gånger. Och när jag väl är svartsjuk blir jag en helt annan människa, jag skäms över mig själv. Men precis som Pontus sa till mig, så är svartsjuka mänskligt.

Jag älskar att vara nykär, men jag hatar verkligen det här stadiet. Men i helhet så är det utan tvekan värt varenda känsla, för nu känner jag mig trygg.


katthen

jag älskar dig

you are

härnösands tröttaste och mest förvirrade tjej, check!
fredag, fyfan vad skönt. dagen startades av att jag gick till min chef och pratade om vad jag skulle göra, så gick vi igenom vad jag skulle göra, rutiner, maskiner osv. just nu sitter jag med en kaffekopp och väntar på att jag ska få ork till att leta reda på lite pengar, åka och säga tjing till några gammla klasskompisar, sedan åka och sola, och sedan åka till min Pontus. 
i love fredagsmys.

UPDATE. gjorde en spelnigslista, så nu är det så hög musik som möjligt, och jag är på topp! klicka HÄR för att lyssna


take it


Vous et moi

slutar vid halv fyra idag, men det behöver jag egentligen inte skriva eftersom att jag slutar halvfyra varje dag? bra ida!
iallafall så ska jag till musikskolan tjugo i fem och sjunga lite, sedan ska jag hem och göra pannkakor till mig och pontus, åh vad jag är romantisk.. och efter det ska vi baka lussekatter och han ska få dricka glögg för första gången i hans artonåriga liv. jag personligen tycker att det är helt sjukt att han inte ens har smakat det, det är ju tradition?


The biggest bitch is karma.

bluääääh.

exakt så är mitt humör idag, efter allt som inträfade igår. har verkligen ingen energi.
OCH jag har fått höra att folk frågat min pontus vem det var som slog honom, men det var ingen som slog honom, utan det var Pontus Larsson i min klass, sundsvalls bo. :)


oh my..

okej, nu har det varit mycket tråkiga inlägg, och jätte många om pyret, skärpning!

men jag måste säga att jag har börjat tycka om stämningen i min klass nu, känns som om alla har skärpt sig och  slutat ödsla energi på onödiga kommentarer hit och dit. Love it!

fyfan vad pyret kan

Idag har det hänt sjuuukt mycket.
klev upp alldeles för sent, fixade mig, åkte med bussen 07.07, kom till skolan vid halv nio, då fick jag, Therese och Pontus skjuts av simon till V&S. sedan påvägen hem så blev vi stoppade av polisen för en bältes kontroll, och SÅKLART hade bara simon på sig bälte, så vi kom undan med en utskällning den här gången. kändes sjuuuukt skönt att slippa 1500kr i böter. men iallafall, jag har nog aldrig varit lika nervös.
Sen när vi väl kom till skolan hade vi prov, och sen lunch.
men på lunchen gick en till sak snett, en kille kom fram till Pontus och började hota honom, putta på honom osv, pontus frågade vad fan han hade gjort och killen ville inte säga, det hela slutade med att pontus fick några smällar, och att jag och Therese drog med oss pontus där ifrån, eftersom att killen var tydligt påverkad.
så det blev en anmälning, vi pratade med polisen, Therese och Pontus blev utfrågade osv. så om det blir en rättegång, så är jag vittne. Kul? nej.

vi slutar iallfall halv fyra, då ska hela klassen äta, och vid sex har vi öppet hus, och ska ha lite ''mini redovisningar'' för folk som kommer hit och är nyfikna.
jag är otaggad.

amor vincit omnia

D u O c h J a g


Jag har aldrig varit lyckligare.


P Y R E T

damn, vi är fan sjuka.
alla sitter och disskuterar om vilken position de ska ha på fotbollen som inträffar någon gång nästa vecka.
de som vill får, och de som inte vill och KAN, är tvugna. jag som varken vill eller kan, måste vara Cheerleader?!?!?!? jag? löjligt.. hahaha, fina bilder jag  fick i huvudet.

imorgon så är det sjuka saker som händer, för det första är det lillöradag, då vill man inte göra någonting, och sen har vi både prov i småföretagande, och Expo ( öppet hus för föräldrar och andra som är intresserade av våran linje, t.ex. nittofyror som funderar på att söka hit ).

så idag är det pluggeliplugg och förberedelser inför expot.

eandersson.devote.se

Evelina tycker att det är ''soft'' att vara en puppa.


you got growing up to do.

gud vad folk kan lägga sin energi på onödiga saker, små saker, som kan förstöra så jävla mycket.
små ord, precis i lugnet efter stormen.
jag trodde att det hade lugnat ner sig, att tiden hade gjort sitt.
jag trodde du gjort som jag, och gått vidare?

there aint no drugs


RSS 2.0