fyfan vad pyret kan

Idag har det hänt sjuuukt mycket.
klev upp alldeles för sent, fixade mig, åkte med bussen 07.07, kom till skolan vid halv nio, då fick jag, Therese och Pontus skjuts av simon till V&S. sedan påvägen hem så blev vi stoppade av polisen för en bältes kontroll, och SÅKLART hade bara simon på sig bälte, så vi kom undan med en utskällning den här gången. kändes sjuuuukt skönt att slippa 1500kr i böter. men iallafall, jag har nog aldrig varit lika nervös.
Sen när vi väl kom till skolan hade vi prov, och sen lunch.
men på lunchen gick en till sak snett, en kille kom fram till Pontus och började hota honom, putta på honom osv, pontus frågade vad fan han hade gjort och killen ville inte säga, det hela slutade med att pontus fick några smällar, och att jag och Therese drog med oss pontus där ifrån, eftersom att killen var tydligt påverkad.
så det blev en anmälning, vi pratade med polisen, Therese och Pontus blev utfrågade osv. så om det blir en rättegång, så är jag vittne. Kul? nej.

vi slutar iallfall halv fyra, då ska hela klassen äta, och vid sex har vi öppet hus, och ska ha lite ''mini redovisningar'' för folk som kommer hit och är nyfikna.
jag är otaggad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0